شکست در وبلاگ نویسی
شکست در وبلاگ نویسی
شکست در وبلاگ نویسی مقوله تازهای نیست، هر کدام از ما ممکن است چند ماه بعد از راه اندازی یک وبلاگ جدید از ادامه ی کار دلسرد شده و به سراغ ایجاد وبلاگی دیگر برویم و ایدههای خود را در قالب آن وبلاگ جدید دنبال کنیم. اما این شکستها و به اصطلاح “از این شاخه به آن شاخه پریدن”ها از کجا نشات میگیرد؟ آیا ما واقعا ارادهی کافی برای به ثمر رساندن یک وبلاگ را نداریم یا عوامل محیطی ما را از ادامه کار باز میدارند؟ برای درک بهتر شکست در وبلاگنویسی به علل وقوع این پدیده خواهیم پرداخت.
میخواهید راه صد ساله را یک شبه طی کنید
رفتن راه صد ساله آن هم یک شبه در میان وبلاگنویسان، مخصوصا وبلاگنویسان تازه کار بسیار رایج است. همه دوست دارند یک هفته بعد از راه اندازی یک وبلاگ بازدید آن سر به فلک بکشد و کاربران برای ورود به وبلاگ آنها سر و دست بشکنند. هیچ وبلاگی در دنیا با یک هفته و یک ماه و یک سال پا نمیگیرد و قطعا به زمانی نیاز است تا وبلاگ شما شناخته شود و به اصطلاح در میان کاربران جا بیفتد. البته شما با روشهایی مانند تولید محتوای با کیفیت و تبلیغات میتوانید این زمان را به حداقل برسانید.
وقت کافی به وبلاگ خود اختصاص نمیدهید
برای به نتیجه رساندن هر فعالیتی نیاز است که شما بخشی از وقت روزانهی خود را به آن کار اختصاص دهید. مدیریت کردن یک وبلاگ کار آسانی نیست و اگر شما به وبلاگ به عنوان یک منبع درآمد یا ایجاد درامد نگاه میکنید و میخواهید در وبلاگنویسی به مرتبهای برسید باید بخشی از زمان روزانهی خود را به مدیریت کردن وبلاگ و ایجاد مطالب جدید و بروز اختصاص دهید. برای اینکه وبلاگ موفقی داشته باشید لزوماً نیاز نیست که تمام وقت روزانهی خود را به مدیریت کردن وبلاگ اختصاص دهید. بسته به نوع فعالیت شما روزانه سه تا پنج ساعت برای مدیریت وبلاگ کافی است.
تنها کار میکنید
هیچ فعالیتی بدون کار و همفکری گروهی به سرانجام نمیرسد و برای موفق شدن در وبلاگنویسی نیز شما باید گروهی کار کنید تا سریعتر پیشرفت کرده و به هدف خود برسید. کار گروهی باعث میشود بتوانید محتوای بیشتری تولید کنید، انگیزهی شما برای ادامه ی کار بیشتر شود و در نهایت وبلاگ موفقتری داشته باشید.
محتوای جذابی تولید نمیکنید
هر وبگاهی در دنیای اینترنت بر تولید محتوای خوب و مناسب استوار است و اساساً با محتوای وزین و با کیفیت است که وبلاگ شما شناخته میشود. کاربران به وبلاگ شما می آیند تا یک مطلب علمی یا آموزشی یا اخرین خبر در مورد یک گجت را بخوانند. حال اگر شما این اخبار را به بدترین سبک و در پایین سطح ممکن به آنها ارائه کنید قطعا آنها بار دیگر به وبلاگ شما نخواهند آمد و شما در وبلاگنویسی شکست خواهید خورد. پس جمله محتوا پادشاه است را هیچگاه فراموش نکنید.
هدف شما از وبلاگنویسی فقط کسب درآمد است
با شهامت میتوان گفت بیش از ۹۵ درصد وبلاگهایی که امروزه در وب فارسی ایجاد میشوند، با هدف کسب درآمدهای آنچنانی توسط صاحبان آنها تاسیس میشوند و بیش از ۹۵ درصد آنها نیز شکست میخورند. اصولا کسب درآمد از وبلاگ چیز بدی نیست و هر کسی دوست دارد از وبلاگ خود کسب درآمد کند اما این موضوع وقتی جنبهی منفی پیدا میکند که برخیها صفحات پاپ آپ و تبلیغات بنری گسترده را جایگزین تولید محتوای با کیفیت میکنند و به جای این که با وسیلهی محتوا کاربر را جذب کنند و از این کاربر کسب درآمد کنند، وبلاگ خود را پر از صفحات پاپ آپ و تبلیغات چیپ میکنند و باعث رکود وبلاگستان فارسی و در نهایت افزایش سایتهای زرد در وب فارسی میشوند.
اکثر وبلاگنویسان تازه کار، انتظار دارند یک هفته یا یک ماه بعد از تاسیس وبلاگ تبلیغات جذب کنند و حتی قبل از تولید محتوا، صفحهی تبلیغات در وبلاگ خود ایجاد میکنند. متاسفانه باید گفت که میل به کسب درآمد پیش از موعد مقرر، عامل اصلی شکست اکثر وبلاگ هاست.
اگر شما آدمی هستید که از انتظار کشیدن متنفرید و دوست دارید کار هایتان را سریعتر از موعد انجام دهید من به شما پیشنهاد میکنم همین الان وبلاگنویسی را کنار بگذارید. صبر در وبلاگنویسی جزو ارکان اصلی به حساب می آید و قاعدتا صبر است که شما را به موفقیت میرساند. هیچ وبلاگ موفقی یک شبه موفق نشده و مطمئنا یک شبه نیز از بین نخواهد رفت. پس اگر نمیخواهید راه صد ساله را یک شبه بروید، وقت کافی هم به وبلاگ خود اختصاص میدهید، تنها هم کار نمیکنید، محتوای جذاب تولید میکنید، هدف شما از وبلاگ نوشتن صرفاً کسب درامد نیست ولی صبر ندارید، قطعا در وبلاگنویسی به جایگاهی نخواهید رسید و جایی در دنیای نامتناهی اینترنت نخواهید داشت.
محتوای بی ارزش یا کپی شده از دیگر سایت ها
روزانه افراد زیادی توسط ابزار جستجوی گوگل به دنبال راه حل سوالات یا مشکلات خود، عبارات کلیدی ای را مورد جستجو قرار میدهند، سپس با توجه به نتایج به دست آمده سایتی را برای خواندن انتخاب میکنند که محتوای مرتبط و مفیدی را ارائه کند. پس دقت داشته باشید که سایت یا وبلاگی که راه اندازی میکند فقط حول علایق شما نمیچرخد و باید خواسته های بازار و مخاطبین هدف خود را هم در نظر داشته باشید. یکی از دلایل شکست در وبلاگ نویسی یا وبسایت ها ، نداشتن محتوا و مطالب مرتبط با موضوع سایت شان و همچنین کپی بودن مطالب آن هاست ، بار ها شده عبارتی را در اینترنت جستجو کردیم و با تعداد زیادی سایت هایی مشابه شدیم که مطالب آن ها از هم کپی بوده در این مواقع ترجیح میدهیم جستجو را تا جایی ادامه دهیم که سایتی پیدا کنیم که مطلبی مرتبط با عبارت مورد جستجوی ما و البته متفاوت و ارزشمندتر از دیگر سایت ها داشته باشد. سایتی که بتواند یک محتوای اختصاصی، مفید و ارزشمند ارائه دهد و مشکلات و نیازهای مخاطبان هدف خود را هم در نظر بگیرد، میتواند از موفقیت خود اطمینان داشته باشد.
پس برای موفقیتِ وبلاگ خود تحت هیچ شرایطی به دنبال کپی کردن مطلب از دیگر سایت ها نباشید. همچنین با نوشتن مطالب بی ارزش و کوتاه در حد ۳۰۰ الی ۵۰۰ کلمه ارزش و اعتبار سایت خود را از بین نبرید. نوشتن چنین مطلبی درست مانند از سر باز کردن یا رفع تکلیف است. سعی کنید مطالب اختصاصی بنویسید، مخاطبان خود و نیاز های آن ها را مورد بررسی قرار داده و مطالبی مفید و ارائه دهنده راه حل برای آن ها در نظر بگیرید. برای نوشتن مطلب سایت خود به اندازه کافی جستجو کنید.در نهایت به روز بودن وبلاگ یا سایت نیز عامل مهمی در موفقیت آن است، پس سعی کنید همواره وبلاگ خود را با مطالب تازه به روز نگه داشته و حداقل آن را هفته ای یکبار با مطلب جدیدی به روز رسانی کنید.
هزینه نکردن برای وبلاگ یا سایت
متاسفانه اکثر افراد، راه اندازی وبلاگ یا سایت را جدی نگرفته و به آن به عنوان یک سرگرمی یا ابزاری برای پر کردن اوقات فراغت شان نگاه میکنند اما اگر میخواهید یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید و از اینترنت کسب درآمد کنید لازم است تا به وبلاگ خود به اندازه کافی بها داده و آن را جدی بگیرید. درست است که گفتیم با تمرکز روی کسب درآمد، وبلاگ نویسی را آغاز نکنید اما در واقع منظور این بود که اولین گام شما باید پیدا کردن علاقه تان و سپس ایجاد وبلاگ یا سایت بر اساس آن علاقه باشد، اما هدف نهایی شما باید راهی برای کسب درآمد از علایق تان باشد. به هر حال هدف راه اندازی هر کسب و کاری در نهایت کسب درآمد برای صاحب آن است، بدون این هدف، راه اندازی کسب و کار هم بی معنی خواهد بود و دیگر کسب و کار نیست. چه خوشتان بیاید چه نه، هر کسب و کاری نیاز به سرمایه گذاری و هزینه کردن دارد. این موضوع برای کسب و کارهای اینترنتی نیز صادق است.
3 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
Thank you very much for the information
Thanks