ترفندهای پنهانی در ورد
آیا شما تمامی ترفندهای مایکروسافت ورد را میدانید؟ در این مقاله همراه ما باشید تا ترفندهای پنهانی که برای صرفه جویی در وقتتان مفید هستند را به شما معرفی کنیم.
متن تصادفی ایجاد کنید:
شما میتوانید در صورت نیاز از Lorem Ipsum استفاده کنید.
Lorem Ipsum (طرحنما) را به عنوان نگهدارنده مکان در سند خود اضافه کنید.
در ابتدا کافی است =lorem(p,l) را تایپ کنید و به جای “p” شماره پاراگراف های مورد نظر و به جای “ l ” تعدادی پاراگراف های مورد نظرتان را جایگزین کنید.
حتی شما میتوانید فقط یک عدد را در داخل پرانتز وارد کنید تا پاراگرافهای زیادی را ایجاد کند.
در صورت آماده بودن کافی است مکان نما را در انتهای نوشته قرار داده و کلید Enter را بزنید تا متن شما تولید شود.
همچنین شما میتوانید از random Office documentation gobbledygook به عنوان ابزاری برای پر کردن مکان خود استفاده کنید.
کلید میانبر این روش rand(p,l)= میباشد.
در هر جایی از سند، متن خود را بنویسید:
ترفندهای پنهانی در ورد – شما میتوانید از word به عنوان یک تخته سفید استفاده کنید.
فقط کافی است دوبار در جای مد نظر کلیک کنید تا به شما اجازه تایپ در آن نقطه داده شود.
Word با استفاده از کلیدهای چهار جهته و tab به شما این امکان را میدهد تا رفتن به نقاط مختلف برایتان آسان تر باشد.
اگر شما به نوشتن شعر علاقه مند هستید این روش بسیار کارساز است برای شما.
اشیاء را در Word وارد کنید:
اگر حس میکنید که باید در سندتان از چیزهایی استفاده کنید تا به بدنه آن اضافه شود Word این امکان را به شما میدهد.
Word این قابلیت را دارد که اشیاء مورد نظر شما را در صفحه قرار دهد.
فقط کافی است تا شما برای باز کردن کادر گفتگویی که گزینه مورد نظرتان است به قسمت Insert > Object بروید.
در این بخش به طور مثال میتوانید: PDF یا صفحه تجاری اکسل بسازید یا یک نمودار را به سند خود اضافه کنید.
بخش بندی به صورت حرفه ای:
شما میتوانید با استفاده از وقفه های مختلف در نرم افزار Word میتوانید اسناد خود را به شیوه دلخواه سازماندهی کنید.
بهترین روش برای بخش بندی کردن صفحه رفتن به منوی breaks در منوی Page Layout بروید و بخش بندی مورد نظرتان را انتخاب کنید.
اگر سند خود را بخش بندی کنید، می توانید هر بخش را به طور مستقل فرمت کنید و کنترل بیشتری در ویرایش داشته باشید.
چراکه Microsoft Office صفحات را مانند من و شما نمی بیند و فقط قابلیت دیدن بخشها را دارد.
تنظیم مجدد لیست ها:
بهتر است وقتی که با لیستها کار میکنید آنها را از ترتیب اولیه شان خارج کنید و به ترتیب دلخواهتان برسانید.
همچنین بهتر است بجای کار زمان گیر بریدن و چسباندن نقاط به ترتیب درست از کلید میانبر ALT+SHIFT استفاده کنید.
حتی میتوانید از کلیدهای بالا و پایین استفاده کنید و عنصر لیست خود را به سمت بالا یا پایین حرکت دهید.
نمایش و پنهان کردن Ribbon:
وقتی برای اولین بار نرم افزار word ابزار Ribbon را معرفی کرد طرفداران و اعتراضهای زیادی را در پیش داشت.
اگر میخواهید این ابزار برایتان باز نشود از کلیدهای میانبر زیر میتوانید استفاده کنید.
Ctrl+F1 را فشار دهید تا نوار Ribbon پنهان شود و برای نمایش دوباره آن مجددا Ctrl + F1 را بزنید.
در لبه سمت راست هر tab باز شده، بر روی “Collapse Ribbon Bar” کلیک کنید.
روی کلمه Ribbon دوبار کلیک کنید تا پاک شود.
گزینه Paste را شخصی سازی کنید:
هنگامی که محتوا را از منابع دیگر paste میکنید word قالب و طراحی محتوای آن منبع را کپی می کند.
ممکن است گاهی اوقات این کار مفید باشد اما در بیشتر مواقع متنی که کپی میکنیم قالب محتوا را برهم میریزد و آن موقع مجبوریم کل متن را ویرایش کنیم.
برای حل این مشکل از این روش استفاده کنید:
به قسمت File > Options بروید و تب Advanced را انتخاب کنید، و سپس تنظیمات Copy & Paste را تغییر دهید.
از سبک ها (styles) استفاده کنید:
ترفندهای پنهانی در ورد- style یک بخش بسیار قدرتمند است.
اگر شما یک استایل نمونه ایجاد میکنید میتوانید به تعداد متوالی از آن در سندهای دیگر استفاده کنید.
حتی اگر زیاد یادداشت مینویسید میتوانید از memo style استفاده کنید.
تقریبا این روند را میتوانید در انواع مختلفی از سندها استفاده کنید.
برای دیدن استایلهای موجود به سربرگ home بروید سپس برای ایجاد style مورد نظرتان ر روی فلش پایین کلیک کنید.
اگر سند های زیادی با یک style مشابه نوشته اید، برای صرفه جویی در وقت و فرمت آسان بهتر است که style مخصوص خود را بسازید.
قبل از نوشتن سند خود را آماده کنید:
بهتر است که قبل از نوشتن و پرکردن صفحات فرمت سند مورد نظر خود را آماده کنید.
از این رو شما میتوانید که سربرگ ها، پاراگراف ها ، سبک ها و… را قبل از تهیه سند خود فرمت کنید.
انجام دادن این کار به شما این امکان را میدهد که قبل از تهیه سند آن را تغییر دهید تا اطمینان حاصل فرمایید که همه چیز مناسب است و در وقت خود صرفه جویی کنید.
چرا که هیچ چیز نا امید ککنده تر از یک متن که copy paste شده که فرمت آن نامناسب و بهم ریخته است نمیباشد.
Bullet های سفارشی را وارد کنید:
میدانید که Bullet های پیش فرض Word کار خود را به خوبی انجام می دهند.
اما شما با کمی خلاقیت میتوانید طرح های جدیدتری برای سندهایتان ارائه دهید.
با این روش میتوانید Bullet های جدید طراحی کنید:
ابتدا روی منوی کشویی که کنار دکمه Bullets در سربرگ Home کلیک کنید.
سپس بر روی Define New Bullet > Symbol کلیک کرده و سپس هر نمادی را که برای سند خود مناسب می دانید را انتخاب کنید و یک bullet list جدید ایجاد کنید.
شما میتوانید برای آموزش بیشتر مهارت های هفتگانه ICDL از آموزشگاه اندیشه آراد کمک بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید